نظرات

    • سلام دوست عزیز
      ممنون از کامنت شما.
      (هنگامی که فرد مسافر بیش از ۴۵ کیلومتر را با قصد بازگشت کمتر از ۱۰ روز به منزل سپری می‎‌کند، در نهایت روزه او باطل می‎‌شود.) یعنی اگر شما قصد سفر کردید و مسافت رفتن شما به مقصد ۴۵ کیلومتر باشد، باید ۱۰ روز در مقصد بمانید و سپس بازگردید تا روزه شما مورد قبول واقع گردد.

  1. ببخشید اگه تو سفر باشیم و روزه هم باشیم یعنی اون ۱۰ روز باید تو همون حد ترخص بمونیم یا موردی نداره گاهی بین اون ۱۰ روز بعد از اذان ظهر خارج بشیم و قبل از اذان ظهر روز بعد برگردیم به همون محلی که قصد اقامت داریم؟

    • سلام فرجی عزیز
      ممنون از پیام‌تون.
      اگه حد ترخص را رعایت کنید موردی نداره. اما برای راهنمایی بهتر می‌تونید به مرجع تقلید خودتون مراجعه کنید.

  2. یه سوال دیگه اگه خانمی در سفر بود و قصد اقامت ۱۰ روز را داشت و اوایل سفر روزه باشد اما بعد از دو سه روز عادت ماهیانه شود حکم روزه های اون فرد چه می شود؟

    • سلام فرجی عزیز
      ممنون از پیامی که گذاشتید، روزه شما موردی نداره و نظری در مورد عادت ماهیانه در این مدت ذکر نشده. بازهم مرجع تقلیدتون بهترین منبع براتون هستش.

    • سلام سکینه عزیز
      ممنون از پیام شما
      اگر شخص به زاده‌گاه خودش برود برای روزه گرفتن منعی ندارد. مرجع تقلیدتون بهترین منبع براتون هستش.

  3. با سلام اگه کسی ماه رمضان قصد ده روز ماندن در ان محل را کند ولی بک روز کمتر شود میتواند چون نیت ده روز رو کرده روزه بگیرد؟

  4. سلام خسته نباشید …من برای دوره آموزشی مساحت 37 کیلومتر هر روز صبح ساعت هفت ونیم میرم و بعداز اذان ظهر برمیگردم آیا میتونم روزه بگیرم یانه؟

  5. سلام
    اگه قبل از شروع رمضان… تعداد روز اقامت در ان شهر ک سفر کرده ایم از ده روز گذشته باشد.. و با شروع ماه رمضان نیاز ب ماند چند روز دیگر باشد مثلا ۳ روز

    ان ۳ روز … روزه ما قبول است

    منظورم اینه مراد از قصد ۱۰ روزه… قبل از شروع رمضان هم حساب و قابل قبول است.. یا فقط منظور زمان شروع ماه رمضان است؟

  6. سلام ببخشید من از شهریار به کرج میرم منزل عمم اونجاست مسیر همیشگیمه گاهی میمونم زیاد کم گاهی برای کاری کلاسی روزم باطل نیست؟

    • سلام حدیث عزیز
      نماز و روزه‌هاتون قبول باشه.
      چون از حد ترخص خارج می‌شید باید بعد از اذان ظهر برید و قبل از افطار برگردید.

  7. سلام
    اگر مسافری قصد ده روز نماید، آیا میتواند در محدوده حد ترخص که حدود بیست تا بیست و پنج کیلومتری شهر است رفت و آمد کند؟

  8. با سلام من ساکن ترکیه هستم به مدت چهارده روز قرار است به ایران سفر کنم شهر من شهرکرد است که اقامت من در این چهارده روز شهر کرد خواهد بود ولی در این مدت دو الی سه بار به اصفهان که در فاصله صد کیلومتری شهر کرد است قرار است بروم برای بازدید از اقوام آیا میشود نیت ده روزه کنم برای اقامت در شهرکرد و دو سه بار بعد از اذان ظهر به اصفهان بروم و قبل از اذان ظهر روز بعدش خودمو به شهرکرد برسونم؟

    • سلام فاطمه عزیز
      نماز و روزه‌هاتون قبول باشه.
      شهرکرد به عنوان وطن خودتون محصوب می‌شه و روزه در اونجا مشکلی نداره ولی در مورد اصفهان همانطور که خودتون فرموردید بعد از اذان تشریف ببرید و قبل از اذان روز بعدش برسید شهرتون روزه‌تون مورد قبول هستش. برای اطمینان بیشتر می‌تونید به مرجع تقلیدتون مراجعه کنید.

  9. سلام من هر هفته مسافر تهران هستم برای کار میرم صبح میرم شب برمیگردم ۶۰۰ کیلومتر رفت و ۶۰۰ کیلومتر برگشت میتونم روزه بگیرم؟

    • سلام مجید عزیز
      ممنون از پیام‌تون. محل کار به عنوان وطن محصوب می‌شه و روزه‌تون مشکلی نداره. برای اطمینان بیشتر می‌تونید به مرجع تقلید خودتون مراجعه کنید.

    • سلام عاطفه عزیز
      نماز روزه‌هاتون قبول درگاه حق باشه.
      بهتره این سوال را از مرجع تقلید خودتون سوال بفرمایید.

  10. سلام .من قم زندگی میکنم اما برای چند ساعت تهران کار دارم.میخام اذان صبح برم و قبل اذان ظهر برگردم .یعنی رفت و برگشت ام نهایتا ۴ الی ۵ ساعت میشه. میتونم روزه مو بگیرم؟

  11. سلام .خسته نباشید . لطفا جواب بدید
    من قم زندگی میکنم.و برای کاری تهران میرم.یعنی بعد اذان صبح میخوام برم و قبل اذان ظهر برگردم. آیا میتونم روزه مو بگیرم یا خیر؟ حکمش چیست؟

    • سلام مرضیه عزیز
      شما باید بعد از اذان ظهر حرکت کنید تا روزه‌تون صحیح باشد. اگر قصد دارید بعد از اذان صبح حرکت کنید روز‌ه‌تون صحیح نیست.
      برای اطلاع بیشتر به مرجع تقلید خودتون مراجعه کنید.

  12. سلام وقت بخیر. اگه در ماه رمضان بخوایم ۱۰ روز بریم؟ سفر، و بخوایم روز رفت و برگشت هم روزه رو بگیریم، اگه بعد از اذان مغرب حرکت کنیم روزه صحیحه؟ و اینکه در طول روز فقط میتونیم بعد از اذان ظهر سفر رو آغاز کنیم؟

    • سلام فاطمه عزیز
      نماز و روزه‌تون قبول باشه.
      اگر بعد از اذان مغرب حرکت کنید باید قبل از اذان صبح به مقصد خودتون برسید تا روزه‌تون صحیح باشه. بله برای اینکه بتونید روزه اون روز را بگیرید، باید بعد از اذان ظهر سفر را آغاز کنید.

  13. سلام من در شهری مسافرم و تا قبل از ظهر به وطنم بر میگردم، حکم روزه این روز چه طور هست؟ میتونم روزه بگیرم و تا قبل از ظهر در وطنم باشم؟؟

  14. سلام
    من بعد از اذان صبح به مقصد میرسم.و اینکه خونه پدرم در شهر دیگر می روم و سه روز اقامت دارم
    ایا روزه ام درست است؟

  15. سلام، بعد از اذان صبح از محل سکونت دوم که روزه میگیرم حرکت می کنم به شهر محل تولدم و قبل از ظهر میرسم، روزه ام درست است یا نه؟

    • سلام علی عزیز
      روزه شما در زادگاه‌تون مورد قبول هستش و مشکلی ندارد. برای اطلاع بیشتر می‌تونید به مرجع تقلیدتون مراجعه کنید.

    • سلام امیر عزیز
      ممنون از پیام‌تون.
      وقتی که شما روزه خود را باز کردید و دیگه روزه‌تون باطل میشه دیگه. بازهم برای اطلاع دقیق می‌تونید از مرجع تقلید خودتون سوال بفرمایید.

    • سلام شیدا عزیز
      ممنونم از پیام‌تون. سال نو شما هم مبارک باشه و نماز روزه‌هاتون قبول باشه.
      اگه فاصله شهری که سفر می‌کنید بیشتر از حد ترخص باشه باید نیت 10 روزه را داشته باشید تا روزه‌تون مورد قبول باشه.

  16. سلام وقت بخیر

    من الان نمیدونم روزه بگیرم یا نه 😀
    زادگاهم اینجا نیست که بهش سفر کردم
    ولی اگر روزی بازنشست بشم
    اینجا رو برای اقامت انتخاب میکنم

  17. سلام ممنون
    اگرفردی بیاد از شهری نیت ده روزه‌کند با چه شرایطی می تواند اطراف‌آن شهر را ببیند که روزه اش با طل‌نشود؟؟
    مثلا محل زندگی‌خوزستان‌الان قصد ده روزه‌به شهر مبارکه آمده وبرای‌بازدید‌اقوام به اصفهان سفر کند شرایط چگونه است ؟؟؟؟ممنونم

  18. سلام،نماز روزه هاتون قبول،ممنون از پاسخ گویی تون
    برای دوشب در قم،به قصدزیارت،اینترنتی اسکان گرفتیم فاصله۸ساعته،برای دوشب هم همدان اسکان گرفتیم جمعا ۴شب و ۵روزشد.درضمن قبل ازرقتن،یک هفته مریضی جسمی و روحی داشتم وفشارم بالابودمجبورشدم روزه نگیرم،بخاطرهمین بیماریم تصمیم به مسافرت گرفتیم آقام هم به علت بیماری قلب روزه نمیگیره،آنجاحالم خیلی بهتربود.گفتم برسم شهرمون روزه میگیرم،امروزبه لطف خدا روزه گرفتم ولی بعداز افطاردوباره فشارو بیماری سراغم امد،حالا نمی دانم کفاره و …روزهام درمسافرت چیه?
    مقلدامام بودم حالا مکارم شیرازی هستم.

    • سلام منتظر عزیز
      ممنون از پیام‌تون و نماز روزه‌هاتون قبول.
      اگر فردی سالم (بیماری نداشته باشد که با روزه گرفتن به سلامتش آسیب برسد) باشد و به عمد روزه نگیرد: هر یک روز روزه نگرفتن عمدی برابر با شصت روز یا دو ماه روزه است. البته، این فرد می‎‌تواند از طریق فراهم کردن غذای شصت یتیم نیز کفاره یک روز روزه خود را پرداخت کند. برای اطمینان بیشتر می‌توانید به مرجع تقلید خودتون مراجعه کنید.

ارسال نظر

بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند.

*