نظرات

    • سلام دوست عزیز
      ممنون از کامنت شما.
      (هنگامی که فرد مسافر بیش از ۴۵ کیلومتر را با قصد بازگشت کمتر از ۱۰ روز به منزل سپری می‎‌کند، در نهایت روزه او باطل می‎‌شود.) یعنی اگر شما قصد سفر کردید و مسافت رفتن شما به مقصد ۴۵ کیلومتر باشد، باید ۱۰ روز در مقصد بمانید و سپس بازگردید تا روزه شما مورد قبول واقع گردد.

  1. ببخشید اگه تو سفر باشیم و روزه هم باشیم یعنی اون ۱۰ روز باید تو همون حد ترخص بمونیم یا موردی نداره گاهی بین اون ۱۰ روز بعد از اذان ظهر خارج بشیم و قبل از اذان ظهر روز بعد برگردیم به همون محلی که قصد اقامت داریم؟

    • سلام فرجی عزیز
      ممنون از پیام‌تون.
      اگه حد ترخص را رعایت کنید موردی نداره. اما برای راهنمایی بهتر می‌تونید به مرجع تقلید خودتون مراجعه کنید.

  2. یه سوال دیگه اگه خانمی در سفر بود و قصد اقامت ۱۰ روز را داشت و اوایل سفر روزه باشد اما بعد از دو سه روز عادت ماهیانه شود حکم روزه های اون فرد چه می شود؟

    • سلام فرجی عزیز
      ممنون از پیامی که گذاشتید، روزه شما موردی نداره و نظری در مورد عادت ماهیانه در این مدت ذکر نشده. بازهم مرجع تقلیدتون بهترین منبع براتون هستش.

    • سلام سکینه عزیز
      ممنون از پیام شما
      اگر شخص به زاده‌گاه خودش برود برای روزه گرفتن منعی ندارد. مرجع تقلیدتون بهترین منبع براتون هستش.

  3. با سلام اگه کسی ماه رمضان قصد ده روز ماندن در ان محل را کند ولی بک روز کمتر شود میتواند چون نیت ده روز رو کرده روزه بگیرد؟

  4. سلام خسته نباشید …من برای دوره آموزشی مساحت 37 کیلومتر هر روز صبح ساعت هفت ونیم میرم و بعداز اذان ظهر برمیگردم آیا میتونم روزه بگیرم یانه؟

  5. سلام
    اگه قبل از شروع رمضان… تعداد روز اقامت در ان شهر ک سفر کرده ایم از ده روز گذشته باشد.. و با شروع ماه رمضان نیاز ب ماند چند روز دیگر باشد مثلا ۳ روز

    ان ۳ روز … روزه ما قبول است

    منظورم اینه مراد از قصد ۱۰ روزه… قبل از شروع رمضان هم حساب و قابل قبول است.. یا فقط منظور زمان شروع ماه رمضان است؟

  6. سلام ببخشید من از شهریار به کرج میرم منزل عمم اونجاست مسیر همیشگیمه گاهی میمونم زیاد کم گاهی برای کاری کلاسی روزم باطل نیست؟

    • سلام حدیث عزیز
      نماز و روزه‌هاتون قبول باشه.
      چون از حد ترخص خارج می‌شید باید بعد از اذان ظهر برید و قبل از افطار برگردید.

  7. سلام
    اگر مسافری قصد ده روز نماید، آیا میتواند در محدوده حد ترخص که حدود بیست تا بیست و پنج کیلومتری شهر است رفت و آمد کند؟

  8. با سلام من ساکن ترکیه هستم به مدت چهارده روز قرار است به ایران سفر کنم شهر من شهرکرد است که اقامت من در این چهارده روز شهر کرد خواهد بود ولی در این مدت دو الی سه بار به اصفهان که در فاصله صد کیلومتری شهر کرد است قرار است بروم برای بازدید از اقوام آیا میشود نیت ده روزه کنم برای اقامت در شهرکرد و دو سه بار بعد از اذان ظهر به اصفهان بروم و قبل از اذان ظهر روز بعدش خودمو به شهرکرد برسونم؟

    • سلام فاطمه عزیز
      نماز و روزه‌هاتون قبول باشه.
      شهرکرد به عنوان وطن خودتون محصوب می‌شه و روزه در اونجا مشکلی نداره ولی در مورد اصفهان همانطور که خودتون فرموردید بعد از اذان تشریف ببرید و قبل از اذان روز بعدش برسید شهرتون روزه‌تون مورد قبول هستش. برای اطمینان بیشتر می‌تونید به مرجع تقلیدتون مراجعه کنید.

  9. سلام من هر هفته مسافر تهران هستم برای کار میرم صبح میرم شب برمیگردم ۶۰۰ کیلومتر رفت و ۶۰۰ کیلومتر برگشت میتونم روزه بگیرم؟

    • سلام مجید عزیز
      ممنون از پیام‌تون. محل کار به عنوان وطن محصوب می‌شه و روزه‌تون مشکلی نداره. برای اطمینان بیشتر می‌تونید به مرجع تقلید خودتون مراجعه کنید.

    • سلام عاطفه عزیز
      نماز روزه‌هاتون قبول درگاه حق باشه.
      بهتره این سوال را از مرجع تقلید خودتون سوال بفرمایید.

ارسال نظر

بخش های مورد نیاز با * علامت گذاری شده‌اند.

*